اگر یک جنگ هسته ای رخ دهد، جلبک دریایی می تواند آخرین بازماندگان را نجات دهد



جلبک دریایی
اعتبار تصویر: فرانچسکو اونگارو.

اگر می خواهید شانس خود را برای زنده ماندن از آخرالزمان افزایش دهید، باید این را بخوانید. اگر یک فاجعه جهانی رخ دهد (چیزی مانند یک جنگ هسته ای، یک آتشفشان یا یک شهاب سنگ)، ممکن است هنوز فرصتی برای نجات برخی از افراد با یک متحد بعید وجود داشته باشد: جلبک ها.

دانشیار دیوید دنکنبرگر می گوید: سرمایه گذاری در ساخت مزارع جلبک دریایی می تواند از گرسنگی جهانی در سناریوهای کاهش شدید نور خورشید جلوگیری کند و به طور بالقوه از تعداد قابل توجهی از مرگ و میر ناشی از گرسنگی جلوگیری کند.

اسکریپت سیاه

احتمال جنگ هسته ای سایه ای طولانی بر کشاورزی جهانی می اندازد. در این مورد، فقط تخریب آنی نیست. انفجارهای هسته ای به فاجعه منجر خواهد شد تغییرات آب و هوایی، تخریب خاک و اختلال گسترده در زنجیره تامین مواد غذایی. این بمب ها نبودند که بیشتر مردم را می کشتند، بلکه گرسنگی بود.

یک جنگ هسته ای عمدتاً به دلیل تأثیرات ویرانگر آن قحطی را ایجاد می کند تاثیر بر کشاورزی جهانی. انفجار تسلیحات هسته ای باعث تغییرات آب و هوایی قابل توجهی از جمله تغییرات دما و کاهش نور خورشید می شود که به شدت بر رشد محصول و بقای دام تأثیر می گذارد. علاوه بر این، ریزش های رادیواکتیو بخش های زیادی از زمین های قابل کشت و منابع آب را آلوده می کند و آنها را برای تولید مواد غذایی نامناسب می کند.

این تخریب، همراه با مختل شدن زنجیره تامین و آشفتگی اقتصادی، منجر به کمبود گسترده مواد غذایی، تشدید گرسنگی و سوء تغذیه در مقیاس جهانی خواهد شد.

یک جنگ هسته ای مدرن خواهد بود کاملا فاجعه آمیز برای همه بشریتاما دنکنبرگر و همکارانش به این موضوع نگاه کردند که چگونه، حتی در این سناریوی وحشتناک، می‌توان چیزی را نجات داد.

نجات دهنده جلبک دریایی

پرورش جلبک دریایی نوری از امید را در این منظره تاریک ارائه می دهد. سرعت رشد سریع، نیازهای کم زمین و سازگاری با انواع شرایط آب، آن را به یک کاندیدای ایده آل برای بازیابی بلایای طبیعی تبدیل کرده است. فراتر از مزایای زیست‌محیطی، جلبک دریایی یک نیروگاه تغذیه‌ای است که راه‌حلی پایدار برای بحران امنیت غذایی ارائه می‌دهد.

جلبک دریایی خوراکی
جلبک دریایی در حال حاضر نقش اصلی را در غذاهای ژاپنی ایفا می کند. اعتبار تصویر: Marco Verch.

جلبک دریایی در حال حاضر منبع مهمی از مواد مغذی برای میلیون ها نفر است و دانشمندان به دنبال راه هایی برای آن را بیشتر وارد رژیم غذایی غربی کنید. اما در این مطالعه، دانشمندان از شبیه‌سازی‌ها برای محاسبه پتانسیل جلبک دریایی برای رشد در دنیای پسا هسته‌ای استفاده کردند.

با توجه به اینکه مطالعات قبلی ما نشان داده است که تولید کشاورزی و شیلات به شدت کاهش خواهد یافت، منابع غذایی جایگزین مانند جلبک دریایی برای امنیت غذایی جهانی و منطقه ای تحت سناریوهای کاهش نور خورشید، مانند جنگ هسته ای و بزرگ، حیاتی خواهند بود. فوران های آتشفشانی.”

“فقط یک مسئله زمان است که مورد دوم اتفاق بیفتد، بنابراین ما باید آماده باشیم. از آنجایی که اقیانوس به سرعت خشکی سرد نمی شود، آبزی پروری دریایی گزینه بسیار خوبی است.

در صورت وقوع چنین رویدادی، لایه‌ای از دوده به اتمسفر پرتاب می‌شود و نور خورشید را برای سال‌ها مسدود می‌کند. مقدار نور خورشید برای فتوسنتز بسیار کاهش می یابد – اما برای کشتن جلبک دریایی کافی نیست. هنوز برای رشد چندین نوع جلبک خوراکی بیش از اندازه کافی وجود خواهد داشت.

در واقع، محققان می گویند، تولید جلبک دریایی می تواند به اندازه ای افزایش یابد که تقریباً نیمی از بقیه نیازهای بشریت برآورده شود.

ما در حال ارزیابی سرعت تولید جهانی جلبک هستیم تا بتوانیم بخش قابل توجهی از تولید جهانی را تامین کنیم در جستجوی غذا. ما متوجه شدیم که جلبک دریایی را می توان در آن پرورش داد اقیانوس های گرمسیری، حتی پس از یک جنگ هسته ای. رشد شبیه‌سازی‌شده به اندازه‌ای بالاست که اجازه می‌دهد تا حدود ۴۵ درصد از تقاضای جهانی غذای انسان (گسترش در غذا، خوراک حیوانات و سوخت‌های زیستی) در حدود ۹ تا ۱۴ ماه، در حالی که تنها از بخش کوچکی از منطقه اقیانوس جهانی استفاده می‌شود، مقیاس‌بندی شود.

ما نمی توانیم فقط جلبک بخوریم

با این حال، ما همه آن جلبک ها را نمی خوریم. محققان هشدار می دهند که تنها تا 15 درصد از رژیم غذایی انسان به دلیل محتوای ید بالا باید از جلبک دریایی تهیه شود. خوردن بیشتر آن می تواند سلامتی را به خطر بیندازد. بقیه جلبک های دریایی برای تغذیه حیوانات و در نهایت به طور غیرمستقیم از رژیم های غذایی استفاده خواهد شد.

اما نکته اصلی این است که شواهد قانع‌کننده‌ای برای پتانسیل جلبک دریایی برای رشد در دنیای پسا هسته‌ای وجود دارد. این عوامل مختلفی از جمله در دسترس بودن مواد مغذی و شرایط محیطی تغییر یافته را توضیح می‌دهد و بر انعطاف‌پذیری جلبک‌های دریایی و توانایی آن‌ها برای کمک به عرضه جهانی غذا در مواجهه با ناملایمات

جلبک دریایی پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک ستون مهم دارد امنیت غذایی جهانی، حتی پس از یک جنگ هسته ای. دکتر فلوریان اولریش جن از ALLFED می‌گوید: این مطالعه فرصت‌هایی را برای تحقیقات بیشتر باز می‌کند و خواستار سرمایه‌گذاری در افزایش ظرفیت پرورش جلبک دریایی برای تضمین امنیت غذایی در مواقع بحران است.

البته، فقط می‌توان امیدوار بود که به این نوع طرح‌های اضطراری نیاز نداشته باشیم. اما خبر خوب این است که حتی اگر این اتفاق نیفتد، نمی‌توانیم با افزایش تولید جلبک دریایی اشتباه کنیم.

مزایای جلبک دریایی فراتر از امنیت غذایی است. کشت آن نیز یک راه امیدوارکننده برای کاهش تغییرات آب و هوایی. از جانب جذب دی اکسید کربنپرورش جلبک دریایی با استراتژی های جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هماهنگ است و نقش آن را به عنوان راه حلی چندوجهی برای برخی از مبرم ترین مسائل پیش روی سیاره ما برجسته می کند.

جلبک ها سرشار از پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین اسیدهای آمینه ضروری و اسیدهای چرب هستند. تا جایی که می توانید به یک سوپر غذا نزدیک است. امیدواریم برای درک آن نیازی به جنگ هسته ای نداشته باشیم.

این مطالعه در مجله منتشر شد آینده زمین.



Source link