گامی به سوی آینده ای پایدار؟



در جدید ما هم افزایی ستون، نویسندگان کیهان به بررسی نحوه برخورد ما با مسائل مبرم تغییرات آب و هوا می پردازند.

کار از خانه امکان پذیر است برای بسیاری از مشاغل به لطف اینترنت – به شرطی که یک اتصال پایدار، سریع و قابل اعتماد داشته باشید. من در واقع این را از دفترم – در خانه – می نویسم.

امروز، مانند بسیاری از مردم، من می توانم کارهایم را از راحتی در خانه، در دفاتر مشترک محلی، حتی در یک کافی شاپ انجام دهم.

تعداد افرادی که از راه دور کار می کنند به عنوان یک پیامد ناخواسته همه گیری COVID-19 افزایش یافته است و با وجود کاهش محدودیت های اعمال شده برای کنترل شیوع این بیماری بین سال های 2020 تا 2022 همچنان ادامه دارد.

اگرچه این محدودیت‌ها به پایان رسیده است، اما بازگشت به مطب به حالت قبل از کووید (COVID) خود بازنگشته است.

طبق آخرین اطلاعات از موسسه بهداشت و مراقبت اجتماعی استرالیا13 درصد از استرالیایی‌های شاغل بالای 18 سال قبل از همه‌گیری بیشتر یا هر روز از خانه کار می‌کردند. این میزان تا فوریه 2021 به 31 درصد رسید. در آوریل 2022، دوباره به 30 درصد رسید.

در سپتامبر 2023، نظرسنجی حمل و نقل گزارش داد که متوسط ​​استرالیایی های شاغل 21 درصد از زمان کار خود را در خانه می گذرانند که نسبت به 27 درصد در ماه مارس کاهش یافته است.

سیاره ممکن است برای تغییر به دورکاری شکرگزار باشد.

اینکه یک مطالعه حمل و نقل عادات WFH را به حساب می آورد، یک پیشرفت جالب است. آیا این سبک زندگی جدید می تواند مزایای دیگری به جز زمان بیشتر با حیوانات خانگی (نه اینکه من دارم) داشته باشد و مجبور نیستم ناهار را بسته بندی کنم؟ آیا پایان رفت و آمد – حداقل برای برخی – می تواند به مهار یکی از چالش های بزرگ اجتماعی که حتی قبل از همه گیری ادامه داشت کمک کند؟

با ادامه گرم شدن زمین، حیوانات، گیاهان و مردم در معرض تهدید فزاینده ای قرار دارند. شرایط خشک‌تر و گرم‌تر، رویدادهای شدید آب‌وهوایی، بالا آمدن سطح دریاها و ذوب شدن یخ‌های دریا در ایجاد آب‌وهوایی که با سرعت بیشتری در حال تغییر است کمک می‌کند. و زندگی قادر به مقابله نیست.

تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن (CO) رخ می دهد.2). شرکت اصلی2 گازهای گلخانه ای سوخت های فسیلی هستند. این سوخت های فسیلی را تشکیل می دهند 68 درصد تولید برق در استرالیا در سال 2022 طبق آمار دولتی. حمل و نقل سهم عمده ای در تولید کربن استرالیا دارد.

سیاره ممکن است برای تغییر به دورکاری شکرگزار باشد.

WFH چه تفاوتی دارد؟

اخیر پژوهش در مقایسه با رد پای کربن به کارگرانی که کار خود را از خانه انجام می دهند، به کسانی که در محل و در مشاغل ترکیبی کار می کنند.

این مطالعه که با همکاری دانشگاه کورنل و مایکروسافت انجام شد، نشان داد که کارگران از راه دور می توانند 54 درصد ردپای کربن کمتری داشته باشند.

با رفت و آمد افراد بیشتر، مزایای کربن کاهش می یابد. کارگران هیبریدی که 2 تا 4 روز از راه دور کار می کنند می توانند ردپای کربن خود را 11 تا 29 درصد کاهش دهند. کار کردن از خانه یک بار در هفته ردپای کربن یک فرد را تنها 2٪ کاهش می دهد.

محققان به سرعت می گویند که این کاهش انتشار کربن به آن سادگی که در ابتدا در این گزارش ظاهر می شود نیست – فاکتورهای سبک زندگی و مصرف انرژی به این معنی است که دورکاری هنوز یک تمرین کربن صفر نیست. کارگران ترکیبی همچنین ممکن است در سفرهای غیر رفت و آمد برای سفرهای اجتماعی یا تفریحی شرکت کنند و همچنین ممکن است دورتر زندگی کنند که باعث افزایش رفت و آمد در هنگام کار محلی شود.

در حالی که آنها تأکید می کنند که ردپای کربن افراد محرک اصلی انتشار نیست، آنها به این نگاه می کنند که چگونه تلاش های ترکیبی نه تنها افراد بلکه بخش های تجاری و کل کشورها می توانند تأثیر بگذارند.

تجارت پایداری

یکی از مزیت‌های بزرگ کار کردن از خانه یا مکان‌هایی مانند فضاهای کار مشترک این است که مردم مجبور به رفت و آمد نیستند. این یک مزیت بزرگ در چند جبهه است.»

اسکان کارکنان در یک اداره مرکزی هزینه قابل توجهی از نظر اقتصادی و زیست محیطی است.

لیبی ساندر، استادیار دانشگاه باند

لیبی ساندر، استادیار دانشگاه باند در کوئینزلند که در رفتار سازمانی تخصص دارد، می گوید.

در حالی که کار کردن در خانه جنبه‌های منفی دارد – تنهایی یا احساس دوری از محل کار در میان آنها – ساندر به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کند تا حد امکان WFH را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرند.

ساندر می گوید: «یکی از بزرگترین محرک های رضایت شغلی و تعهد سازمانی، خودمختاری است.

بنابراین، هر چه بیشتر بتوانیم به افراد کنترل کنیم که چگونه کار می کنند به روشی که برای آنها بهترین است و نیازهایی که دارند، در می یابیم که نتایج بهتری برای چیزهایی که کارفرمایان به آنها اهمیت می دهند، از جمله رضایت و مشارکت دارد.

او می گوید این به نفع کارفرما و همچنین به نفع محیط زیست است.

«اسکان کارکنان در یک دفتر مرکزی هزینه قابل توجهی از نظر اقتصادی و زیست محیطی است. علاوه بر آن، ما به هزینه رفت و آمد رسیده‌ایم که از نظر تأثیرات هم بر شخص افراد از نظر هزینه‌های مالی، سلامت روحی و جسمی و هم از منظر زیست‌محیطی به خوبی مستند شده است.

بنابراین صرفه جویی قابل توجهی در بسیاری از زمینه ها از نظر پایداری وجود دارد.

به گفته ساندر، «کار از خانه» و «کار منعطف» عباراتی هستند که بیشتر توسط کارمندان آینده جستجو می‌شوند.

من یک دانشمند تغییرات آب و هوا نیستم، اما صرفه جویی، از منظر زیست محیطی، ناشی از عدم رفت و آمد مردم – ما در تحقیقات انجام شده مشاهده کرده ایم که تأثیر قابل توجهی بر بهبود و پیشرفت در این زمینه دارد.»

WFH-er صحبت می کند

یک نظرسنجی در جولای 2022 نشان داد که 88 درصد از کارگران استرالیایی دوست دارند حداقل بخشی از هفته را از خانه کار کنند. 60 درصد مایل به ترتیبات کاری ترکیبی هستند. اما تنها 49 درصد اعلام کردند که کارفرمایان آنها با کار ترکیبی موافقت می کنند.

چرا چنین فشاری برای توافق نامه های WFH در بین کارمندان وجود دارد؟

ایتن مشاور استاندارد است. او 4 سال است که در چند شغل و چند شهر به صورت دورکاری کار می کند.

او می‌گوید که به لطف توافقی که با WFH انجام شده بود، در حالی که به کار خود ادامه می‌داد، توانست به شهر دیگری نقل مکان کند.

من به اندازه کافی خوش شانس بودم که تجهیزاتی به من داده شد و برای سازمانی به اندازه کافی بزرگ کار می کنم که بخش فناوری اطلاعات خودمان را داشته باشیم.

ایتان، مشاور استاندارد

اتان می گوید: «بزرگترین مزیت انعطاف پذیری است که به من و شریکم می دهد کیهان. من می‌توانم در مکانی متفاوت از دفتر اصلی سازمانم زندگی کنم، که به ما اجازه داد وقتی به شریکم گفته شد که باید نقل مکان کند، به شهر دیگری نقل مکان کنیم.»

اما ایتان همچنین اعتراف می کند که ارتباط با همکاران را دشوارتر می کند. “من همیشه باید کشش کنم زیرا برای آن لحظات “کولر آبی” در دفتر نیستم.”

پایداری عامل اصلی در تصمیم اتان برای کار از خانه نبود، “اما کمک می کند.”

او می‌گوید: «معلوم است که من هر روز با ماشین به سر کار نمی‌روم. اما من همچنین هر سال برای جشن کریسمس کاری برمی گردم. من ریاضی را انجام نداده‌ام، اما همیشه به این فکر می‌کنم که آیا این امر باعث از بین رفتن انتشار گازهای گلخانه‌ای «از دست رفته» می‌شود یا خیر.

“در سطح شخصی، من می دانم که بعید است تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار بگیرم. من شخصا احساس خطر نمی کنم. اما من همچنین فکر می کنم که این یکی از بزرگترین مشکلات ما است، در حال حاضر مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است، و فکر می کنم این باعث می شود که این مشکل برای همه باشد.

او می‌گوید که فکر می‌کند محل‌های کاری باید در صورت امکان کار را اختیاری کنند، «اما باید با حمایت آن‌ها همراه شود. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که تجهیزاتی به من داده شد و برای سازمانی به اندازه کافی بزرگ کار می کنم که بخش فناوری اطلاعات خودمان را داشته باشیم. برای شرکت های دیگر، می توانم ببینم که این به سادگی غیرممکن است.”

وقتی این قطعه را با شلوار راحتی و با صدای همسایه‌ام در حال چمن‌زنی و جوشیدن کتری به پایان می‌رسانم، فکر می‌کنم چقدر خوش شانس هستم که می‌توانم از خانه کار کنم.

و شاید اگر تأثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد، دیگران نیز باید خوش شانس باشند.





Source link