Manatees – این خوب است؟



خلاصه خبر توسط کیپ هانسن – 26 ژانویه 2024

گاو دریایی را از نزدیک دیده اید؟ یعنی آنقدر نزدیک که بینی را ببوسم؟ اگر چنین است، حتی اگر جرات داشته باشید، وسوسه نمی شوید.

همچنین، اگر تا این حد به یک گاو دریایی نزدیک شوید، ممکن است دستگیر شوید آزار و اذیت گاو دریایی. فلوریدا فهرستی کامل از چیزهایی دارد که نباید با گاو دریایی یا اطراف آن انجام داد. در اینجا خلاصه قوانین گاو دریایی ایالت فلوریدا آمده است:

گاو دریایی توسط قانون حفاظت از پستانداران دریایی در سال 1972، قانون گونه های در معرض خطر 1973 و قانون پناهگاه گاو دریایی فلوریدا در سال 1978 محافظت می شود. تغذیه، آزار و اذیت، جراحت، تعقیب، شکار، تیراندازی، جراحت، کشتن، آزار دادن غیرقانونی است. یا گاو دریایی را تعقیب کنید.” [ source ]

این گاو دریایی همچنین توسط قانون پناهگاه گاو دریایی فلوریدا در سال 1978 محافظت می‌شود، که بیان می‌کند: «آزار، آزار، آزار یا مزاحمت برای هر شخص، در هر زمان، عمدا یا سهل‌انگیز، غیرقانونی است.» [ source ]

این لیست از فعالیت های ممنوعه شامل تغذیه یا دادن آب شیرین به گاوهای دریایی یا مسدود کردن مسیر گاو دریایی هایی است که در جهت شما حرکت می کنند. فلوریدا واقعاً در مورد گاو دریایی خود جدی است.

به کنار: استفاده از کلمه مزاحم در رابطه با حیوان وحشی در ذهن حقوقی نیاز به تخیل دارد – درست است. چی آزار می دهد یک گاو دریایی (میدونم چی اذیتم میکنه…)

در سال 1996/1997، تعداد گاوهای دریایی ساکن فلوریدا به 1700 تن تخمین زده شد. در نتیجه، آنها رسماً تحت عنوان گونه های در معرض خطر ایالات متحده در فهرست گونه های در معرض خطر قرار گرفتند. تا سال 2016، در نتیجه اقدامات برای حفاظت از گاو دریایی، تعداد آنها به بیش از 6000 افزایش یافت و امروز این افزایش یافته است. تصور می شود بیش از 7500 باشد. گاو دریایی در حال حاضر به عنوان در معرض خطر طبقه بندی می شود.

بیایید با آن روبرو شویم، شمارش گاو دریایی بسیار دشوار است. آنها وقت خود را در زیر آب های کدر و کدر می گذرانند، اغلب خزه های سبز رنگی به رنگ خود آب روی پشت خود دارند و اگر به هم برسند تمایل دارند بالا و پایین یکدیگر شنا کنند. حتی در آب های شفاف پارک ایالتی بلو اسپرینگ، جایی که آنها قدردانی می کنند تقریباً 1000 گاو دریایی زمستان را می گذرانندهمه اینها تعیین تعداد دقیق آنها را با وجود اندازه آنها دشوار می کند. [see the image at the top of the essay]

خب پس مشکل اصلی چیه؟ اول و مهمتر از همه، گاو دریایی استثنایی هستند تمیز. به همان معنا که پلاتیپوس ها تمیز هستند. آنها همیشه برای من غمگین به نظر می رسند، حتی غمگین. از نظر تشریحی آنها به طرز جالبی عجیب و غریب هستند. چشم‌های کوچک، سوراخ‌هایی در سرشان برای گوش‌ها و، وای، آن لب‌های پشمالوی پشمالوی بزرگ! [No jokes now, guys….]

گاوهای دریایی بالغ هیچ دندان ثنایا یا نیش ندارند، فقط مجموعه ای از دندان های گونه که به وضوح به دندان های مولر و پرمولر تمایز نمی یابند. این دندان‌ها در طول زندگی به‌طور مکرر جایگزین می‌شوند، با رشد دندان‌های جدید از پشت، زمانی که دندان‌های مسن‌تر از جلوتر به داخل دهان می‌افتند، تا حدودی شبیه دندان‌های فیل‌ها. در هر زمان، یک گاو دریایی معمولاً بیش از شش دندان در هر فک دهان خود ندارد

به یاد داشته باشید که قوانین فدرال ایالات متحده ایالت ها را ملزم می کند تا تمام تلاش ممکن را برای محافظت و “نجات” گونه های در معرض خطر و در معرض انقراض انجام دهند. بنابراین، هنگامی که گاوهای دریایی در سواحل شرقی فلوریدا در وضعیت بدی یافت شدند 2022، 160000 پوند کاهوی تازه به گاوهای دریایی داده می شد زیرا بسترهای علف دریایی (منبع غذایی معمولی برای گاو دریایی) کاهش می یافت، اما تا مارس 2023 کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا هنوز در اختیار داشت. تقریباً 400000 پوند کاهوی تازه را تغذیه کنید گاو دریایی در چندین مکان در امتداد رودخانه هند و مرداب پشه.

چرا؟ گاوهای دریایی قبلا در فهرست گونه های در خطر انقراض بودند و پس از افزایش تعداد آنها به وضعیت در خطر انقراض منتقل شدند، اما نگرانی ها همچنان ادامه دارد.

به نظر می رسد که گاو دریایی های زیادی در حال مرگ هستند. آنها بزرگ هستند و در آب های کم عمق زندگی می کنند، و مقررات ایجاب می کند که همه گاوهای دریایی مرده، در حال مرگ یا دست و پنجه نرم می کنند به خدمات دولتی ماهی و حیات وحش گزارش شود. فلوریدا ناوگان تحقیقاتی و نجات گاوهای دریایی با بودجه خوبی دارد و دارای زیست شناسان و دامپزشکان است که کالبد شکافی لاشه گاو دریایی را انجام می دهند.

سه چیز اصلی وجود دارد که گاو دریایی را می کشد:

1. ملخ قایق و شوک بدنه قایق.

2. قحطی – زمانی که بسترهای علف دریایی در اثر طوفان یا توسعه انسانی مختل شده یا آسیب دیده است.

3. سرد.

گاو دریایی ها کند هستند و به سختی از سر راه قایق های مقابل خارج می شوند. تکیه‌گاه‌های این قایق‌ها عمیقاً در پشت گاو دریایی نفوذ می‌کند و باعث عفونت و در نهایت مرگ می‌شود. گاو دریایی که توسط بدنه یک قایق تندرو برخورد می کند ممکن است دچار شکستگی استخوان یا حتی شکستگی کمر شود.

گاو دریایی علف دریایی و سایر گیاهان آبزی می خورند. قایق‌های موتوری که بسترهای کم عمق علف‌های دریایی را بمباران می‌کنند، جای زخم‌هایی از ماسه برهنه باقی می‌گذارند که سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره پر شود. وزارت حفاظت از محیط زیست فلوریدا این کار را انجام می دهد تلاش ویژه برای حفاظت و احیای بسترهای علف دریاییبا بهره مندی از گاو دریایی و بسیاری از گونه های دیگر، قانونگذار فلوریدا یک ذخیره گاه جدید ایجاد کرد “برای محافظت از حدود 400000 هکتار از علف های دریایی، حرا، باتلاق های نمکی، صخره های صدف، بستر قارچ ها، مرجان ها و سایر زیستگاه ها.”

و با وجود همه هیستری و هیستری در مورد دمای سطح دریا در فلوریداآب های اطراف فلوریدا به سختی برای گاو دریایی گرم است.

گاوهای دریایی از پستانداران دریایی استوایی محسوب می شوند که در ماه های سرد سال به آب های گرمتر مهاجرت می کنند. در طول ماه های تابستان، گاو دریایی ها به طور گسترده در سراسر آبراه های فلوریدا پراکنده می شوند و حتی در موارد نادری تا شمال ماساچوست یافت می شوند. با این حال، وقتی دمای آب به کمتر از 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) می رسد، گاو دریایی ها به دنبال مناطق آب گرم فلوریدا هستند. قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض دمای آب سردتر باعث می‌شود گاو دریایی گرمای بدن خود را از دست بدهد و غذای خود را به‌طور ناکافی هضم کند، که می‌تواند منجر به شرایطی شود که به عنوان «استرس سرما» طبقه‌بندی می‌شود و در نهایت می‌تواند کشنده باشد. [ source ]

کارت [above] نشان می دهد که از امروز، 30 ژانویه 2024، بیشتر مناطق ساحلی فلوریدا است بیش از حد سرد برای گاوهای دریایی برای ماندن در آب های ساحلی واقعی، گاو دریایی ها مجبور بودند از ناپل به جنوب مهاجرت کنند. با این حال، گاو دریایی فلوریدا هستند توسط چشمه های گرمی که فلوریدا به آن مشهور است نجات یافته است. این چشمه های آب گرم معروف در جهان که به خاطر آب های شفاف و شفافشان معروف هستند، زیستگاه زمستانی گاو دریایی فلوریدا هستند. چشمه برجسته، پارک ایالتی بلو اسپرینگ است، جایی که نزدیک به 1000 گاو دریایی فلوریدا در حال حاضر در آب های این پارک که با دمای ثابت 72 درجه در طول سال جریان دارد، غسل می کنند. پارک ایالتی بهار آبی است دور از دریاحتی در یک خط مستقیم، چه رسد به سفر مایل های بی پایان در امتداد رودخانه پر پیچ و خم سنت جان، دمای نسبتاً خنک 58.8 درجه بود – که برای گاو دریایی به طرز خطرناکی سرد است.

یادداشت شخصی: من سفر کردم آبراه درون ساحلی ایالات متحده بارها و با تعداد زیادی گاو دریایی، بیشتر در جنوب – جورجیا و فلوریدا مواجه شد. آنها موجودات جذابی هستند و چهره غمگین آنها باعث می شود که به آنها آب شیرین بدهد که برخی یاد گرفته اند از قایق های بادبانی لنگر انداخته التماس کنند و به همین دلیل ممنوع است. گاو دریایی ها در لنگرگاه می مانند و وابسته به عبور قایق های بادبانی برای آب شیرین هستند – و زمانی که همه قایق ها حرکت کنند از کمبود آن رنج می برند. برای گاو دریایی بهتر است منابع فصلی محلی آب شیرین طبیعی را بیاموزند.

خطوط پایین:

1. شما باید عاشق این حیوانات احمق با چهره های غمگین باشید. خیلی بزرگ، کند و ساده لوح به نفع خودشان.

2. به نظر می رسد گاو دریایی ها قادر به انطباق با قایق های ملخی مدرن نیستند و از سر راه خود دور می مانند. راه حل فلوریدا برای محافظت از آنها محدود کردن مکان و سرعت حرکت قایق ها است. این مورد برای بسیاری از صاحبان قایق محبوب نیست.

3. قایق‌رانان با آبجو و کوکتل (از جمله ماهیگیران ورزشی) می‌خواهند به جایی که می‌روند برسند و اکنون به آنجا برسند. این به معنی سرعت و میانبرها، حتی از طریق آب کم عمق و به سختی عمیق است. قایق ها بسترهای علف دریا را می شکنند. که جای تاسف دارد. اعلام مناطق ممنوعه و ذخایر، پاسخی است با اجرای سختگیرانه.

4. فلوریدا است به سختی به اندازه کافی گرم است در حال حاضر برای گاو دریایی اگر دمای معمولی دریای ساحلی در آنجا سردتر شود، اگر دمای آب دریا در طول ماه‌های زمستان سردتر شود، فلوریدا ممکن است نتواند جمعیت گاو دریایی خود را حفظ کند. انسان ها می توانند به تلاش ادامه دهند… اما همانطور که داروین نشان داد طبیعت حکم می کند.

#####

نظر نویسنده:

من واقعاً گاو دریایی را دوست دارم. و واقعاً، فقط به این دلیل که جالب و عجیب هستند.

من مطمئن نیستم که گاو دریایی های آزاد فلوریدا را بتوان “نجات داد” در بلند مدت. آنها با گسترش بی پایان سکونت انسان و استفاده ما از خشکی و دریا مواجه می شوند. “شور قایقرانی” فلوریدا خطر واقعی همراه با آب و هوا است – سرد شدن متناوب آب های ساحلی فلوریدا، به ویژه در سواحل غربی فلوریدا، بالای 27 درجه شمالی، جایی که دمای آب دریا کمتر است 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) سه ماه از هر سال این برای منطقه طبیعی است. سرمای اپیزودیک، یخ زدگی که محصولات مرکبات در فلوریدا را تهدید می کند، اغلب گاو دریایی را می کشد. شاید آب و هوای گرمتر به آنها کمک کند.

با تشکر برای خواندن.

#####



Source link